1 Obecná ustanovení
1.1 Tyto Obchodní podmínky (dále jen „OP“) podnikatele Ing. Mgr. Radka Chodurová, se sídlem Zlatá 2303/14, 373 16 Dobrá Voda u Českých Budějovic, IČ 638 86 090,zapsané v živnostenském rejstříku Magistrátu města České Budějovice (dále jen „zpracovatel“),upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran mezi zpracovatelem a jinou fyzickou osobou nebo právnickými osobami pro poskytování služeb v oblasti vedení účetnictví, vedení daňové evidence, vedení mzdového účetnictví nebo jiných souvisejících služeb (dále jen „objednatel“). Zpracovatel poskytuje své služby na základě příslušných oprávnění, certifikátů a v souladu s platnými a účinnými ustanoveními příslušných zákonných norem v souladu s aktuálním ceníkem. Zpracovatel prohlašuje, že má jako člen Svazu účetních uzavřené pojištění profesní odpovědnosti Pojistnou smlouvou o pojištění profesní odpovědnosti účetních, daňových poradců a auditorů, dalších účetních zaměstnanců za škodu uzavřenou mezi Svazem účetních České Budějovice, z. s. a ČSOB pojišťovnou a.s. Aktuální nabídka, tj. rozsah poskytovaných služeb a aktuální ceník služeb, jsou veřejně přístupné na webové stránce zpracovatele, tj.na www.puranumera.cz.
1.2 Poskytováním služeb je provedení odborných úkonů, které souvisejí s předmětem podnikání zpracovatele, tzn. především s vedením účetnictví, vedením daňové evidence, mzdovým účetnictvím, účetními konzultacemi a poradenstvím nebo doplňkovými službami (dále také „služby“), na žádost objednatele projevenou ústním nebo písemným požadavkem, nebo vyplývajících z uzavřené smlouvy a platných zákonů.
1.3 OP tvoří nedílnou součást smlouvy nebo smluvního vztahu (není-li smlouva podepsána) mezi objednatelem a zpracovatelem a jsou pro obě tyto smluvní strany závazné.
1.4 Smlouva o poskytování služeb může být písemná. Odlišná ujednání v písemné smlouvě mají přednost před zněním těchto OP.
1.5 Smluvní vztah mezi objednatelem a zpracovatelem vzniká i bez uzavření písemné smlouvy, a to na základě písemné objednávky (obvykle elektronickou formou), která byla zaslána nebo jiným způsobem předána zpracovateli a ten ji písemně potvrdil. Taková objednávka je pro obě smluvní strany závazná.
2 Práva a povinnosti zpracovatele
2.1. Zpracovatel:
a) poskytuje služby v odborné kvalitě, řádně a včas, v souladu s platným a účinným zněním všech příslušných právních předpisů dle svého nejlepšího svědomí a v oprávněném zájmu objednatele.
b) poskytuje služby osobně prostřednictvím svých zaměstnanců, nebo za pomoci přizvané třetí osoby, jejíž schopnost pro provedení úkonů prověřil a za předložené výsledky vůči objednateli odpovídá,
c) považuje písemné i ústní pokyny a informace získané od objednatele za závazné, upozorní ho však na zřejmou nevhodnost jeho pokynů, které by mohly mít za následek vznik škody. V případě, že objednatel i přes takové upozornění na splnění pokynu trvá, zpracovatel neodpovídá za škodu takto vzniklou,
d) odpovídá objednateli za správnost poskytnutých služeb s výjimkou případů, kdy je nesprávnost poskytnutých služeb způsobena tím, že objednatel poskytne zpracovateli nepřesné, neúplné, nepravdivé nebo opožděné údaje, neodstraní nedostatky v dokladech a trvá na jejich zaúčtování, doplní nebo pozmění doklady po jejich zpracování, přes upozornění na možná rizika a různé možnosti výkladu právních předpisů trvá na zpracování dokladů způsobem, který není s právní úpravou plně v souladu,
e) neodpovídá za škodu vzniklou tím, že objednatel nepředá poskytovateli podklady potřebné pro poskytnutí služeb nebo je nepředá v dohodnutých termínech a dojde tak k opožděnému podání daňového přiznání, hlášení či opožděné platbě (účtovány jsou pouze dodané doklady)
f) neodpovídá za škodu vzniklou tím, že objednatel nedá zpracovateli informace o všech skutečnostech majících vliv na poskytnutí kvalifikované rady v oblasti daní a účetnictví a dojde tak k nesprávnému posouzení nebo doporučení,
g) zachovává mlčenlivost o skutečnostech, které se dozvěděl od objednatele v souvislosti s výkonem činností podle smlouvy, pokud této povinnosti není zproštěn obecně závazným právním předpisem nebo objednatelem,
h) dodržuje při poskytování služeb dle smlouvy a OP termíny stanovené zákony a ostatními platnými a účinnými právními předpisy, které vyplývají ze smlouvy a OP, za podmínky, že objednatel k tomu poskytne potřebnou součinnost v podobě včasného předložení dokladů dle smlouvy a OP,
i) předá objednateli zpracované výstupy v elektronické nebo tištěné podobě v dohodnutém rozsahu a termínech dle OP, nejdříve však 10. den po převzetí posledních dokladů ke zpracování od objednatele. Po skončení zdaňovacího období předá zpracovatel objednateli zpracovaná data za celé zdaňovací období v dohodnutém rozsahu včetně roční účetní závěrky na elektronickém nosiči dat nebo v tištěné podobě, a to nejpozději do šesti týdnů po předání posledních dokladů týkajících se příslušného zdaňovacího období za účelem jejich zpracování od objednatele a za podmínky, že bude objednatelem uhrazena vyúčtovaná odměna včetně úroku z prodlení za poskytnuté služby neuhrazené v termínu splatnosti dle smlouvy a OP,
j) neprodleně informuje objednatele o zjištěných okolnostech vyplývajících z předložených dokladů a informací, které mohou mít vliv na vznik škody.
2. Zpracovatel:
a) účtuje a inkasuje od objednatele splatnou odměnu za poskytnuté služby a další poplatky podle smlouvy,
b) je oprávněn vybírat od objednatele při objednání služeb zálohu ve výši min. 50 %. Objednané služby nebudou započaty před obdržením uhrazené zálohy,
c) pro případ prodlení s úhradou odměny za poskytnuté služby dle smlouvy o více než 20 dnů může poskytování služeb pozastavit, či ukončit. Předtím, než zpracovatel poskytování objednané činnosti pozastaví či ukončí, je povinen písemně objednatele upozornit na rizika pro něj vyplývající z toho, že zpracovatel ve smluveném termínu neprovede objednané práce. Za písemné upozornění se v tomto případě považuje i upozornění zaslané na e-mailovou adresu objednatele.
3 Práva a povinnosti objednatele
3.1. Objednatel je oprávněn:
a) obracet se se svými požadavky na pověřené zástupce zpracovatele a své požadavky uplatňovat prostřednictvím záznamu z jednání, případně písemnou formou, pokud tyto požadavky mají vliv na kvalitu poskytovaných služeb, nebo změnu předem sjednaného rozsahu činností a úkonů či změny odměny,
b) podávat reklamace k poskytnutým službám.
3.2. Objednatel se zavazuje:
a) předávat zpracovateli průběžně a včas originály všech účetních a daňových dokladů souvisejících s předmětnou podnikatelskou činností ke zpracování. Doklady musí obsahovat všechny náležitosti vyžadované platnými a účinnými právními předpisy a položky na nich musí být jednoznačně identifikované (kódem či zkratkou). Doklady týkající se nákladů, které nebudou jednoznačně identifikované, budou zaúčtovány jako nedaňové. Objednatel odpovídá za vyloučení duplicity předávaných dokladů,
b) předávat zpracovateli doklady ke zpracování za příslušný měsíc nejméně jednou měsíčně, a to vždy nejpozději 15. den měsíce následujícího po měsíci, za který mají být služby dle smlouvy a OP poskytnuty (zpracování účetnictví, přiznání k DPH, kontrolní hlášení apod.), pokud ve smlouvě není stanoveno jinak. Doklady ke zpracování je objednatel povinen předávat zpracovateli na předem sjednaném místě. Pokud objednatel odmítne poskytnout součinnost při předání jeho dokladů, nemůže uplatňovat reklamaci vůči zpracovateli týkající se nejasností v počtu a kvalitě předaných dokladů ke zpracování,
c) řádně a včas platit zpracovateli odměnu za poskytnuté služby dle smlouvy,
d) bez zbytečného odkladu informovat zpracovatele o všech skutečnostech a změnách a též reklamacích k poskytnuté službě majících vliv na provádění poskytované služby nebo odměny, včetně informací, o které zpracovatel v souvislosti s poskytnutím služby požádal,
e) na výzvu zpracovatele se dostavit k jednání o záležitostech, které mohou ovlivnit kvalitu poskytovaných služeb, či způsobit škodu,
f) užívat poskytnuté služby výhradně pro svoji potřebu a dodržovat mlčenlivost o všech skutečnostech, které nesouvisí s předmětem smlouvy a o kterých se dozvěděl při návštěvě kanceláře zpracovatele,
g) na výzvu zpracovatele předložit k nahlédnutí dříve zpracované doklady, které mají souvislost s poskytováním služeb,
h) poskytnout zpracovateli své aktuální interní směrnice upravující postupy účtování tak, jak vyplývá ze zákona o účetnictví, prováděcí vyhlášky a Českých účetních standardů za účelem zajištění správného vedení účetnictví. Pokud takové směrnice objednatel nemá, zpracovatel je na žádost objednatele a po dohodě s ním za úplatu vypracuje,
i) poskytnout zpracovateli bez zbytečného prodlení všechny další informace a dokumenty, které mohou jakkoli ovlivnit výsledky hospodaření nebo daňovou povinnost objednatele,
j) vystavit potřebný počet plných mocí znějících na zpracovatele, ukáže-li se to nutné pro řádné poskytnutí služby zpracovatelem nebo vyžaduje-li to situace a zpracovatel o to objednatele požádá,
k) za dohodnuté komunikační kanály a kontaktní údaje mezi objednatelem a zpracovatelem jsou považovány buď ty, které objednatel doposud pro komunikaci se zpracovatelem používal, nebo jsou uvedeny v písemně uzavřené smlouvě; objednatel je v každém případě povinen zpracovatele neprodleně informovat o případné změně kontaktu či preferovaného komunikačního kanálu. Má se za to, že doposud používané nebo ve smlouvě uvedené komunikační kanály a kontakty používá objednatel dostatečně často tak, aby byla zachována potřebná součinnost nutná pro garanci kvality poskytovaných služeb,
l) rovněž, je-li mezi objednatelem a zpracovatelem domluveno využívání jakýchkoli přístupových údajů, například k datové schránce objednatele, je objednatel povinen zpracovatele neprodleně informovat, změní-li se tyto přístupové údaje.
4 Zásady poskytovaných služeb
4.1. Poskytované služby jsou platné v den jejich předání objednateli a jsou určeny výhradně a jen pro jeho potřebu ve specifických podmínkách objednatele. Údaje jsou nepřenosné a nelze je použít pro třetí osobu.
4.2. Výstupy předané zpracovatelem nesmí objednatel dodatečně měnit nebo upravovat, to však pouze za podmínky, že tyto výstupy budou v objednatelem či právními předpisy vyžadované podobě. V takovém případě na něj přechází odpovědnost za případnou škodu a veškeré další právní následky z takového jednání plynoucí.
4.3. Pokud objednatel neposkytne podklady či jinou potřebnou součinnost pro zpracování dle smlouvy a OP, zpracovatel má právo odstoupit od této smlouvy.
5 Vedení účetnictví
5.1. Na účetní doklady předložené k zaúčtování nedoplňuje zpracovatel kromě čísla dokladu, přepočtu zahraniční měny, časového rozlišení a záznamu o zaúčtování, případně o vyměření DPH, žádné údaje. Zpracovatel smí vystavit pouze výdajové a příjmové pokladní doklady, pokud ho o to objednatel požádá, interní doklady nutné k zaúčtování mezd, zákonného pojištění, odpisů, leasingových splátek a opravné doklady k provedenému účtování. Zpracovatel vede také evidenci odepisovaného dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku objednatele. Objednatel je povinen po převzetí zpracovaných dokladů tyto zkontrolovat, případně doplnit na nich chybějící podpisy.
5.2. Pokud není dohodnuto jinak, je zpracovatel povinen předat objednateli převzaté doklady po ročním zpracování na výzvu objednatele zpět formou závěrečného předávacího protokolu. Objednatel doklady převezme ve stanoveném termínu a místě proti podpisu předávacího protokolu. Nepřevezme-li objednatel doklady ani na základě výzvy zpracovatele ve stanoveném termínu, je zpracovatel oprávněn tyto doklady odeslat objednateli na náklady a adresu objednatele uvedenou ve smlouvě, případně ve veřejně přístupném rejstříku.
6 Odměna za poskytované činnosti a platební podmínky
6.1. Za poskytování služeb v rozsahu smlouvy a OP a za další služby vyžádané objednatelem má zpracovatel nárok na odměnu, která je stanovena dohodou smluvních stran dle zák. č. 526/90 Sb., zákon o cenách, v platném a účinném znění, a to ve smlouvě, případně v její příloze, či v cenové nabídce, kterou objednavatel písemně potvrzuje.
6.2. V případě, že objednatel nepředloží doklady potřebné k poskytnutí služby (doklady ke zpracování účetnictví, mezd, přiznání k DPH apod.) včas, tedy v termínu dle těchto OP, vzniká zpracovateli i tak nárok na odměnu za poskytnutí služby dle smlouvy, k jejímuž poskytnutí nebyla dána objednatelem součinnost v podobě včasného předložení dokladů.
6.3. K odměně dle smlouvy bude připočtena DPH ve výši podle platné a účinné právní úpravy.
6.4. Další náklady, které by mohly vzniknout zpracovateli nad rámec smlouvy (např. správní poplatky, apod.) a na něž smlouva a OP nepomýšlí, budou objednatelem hrazeny na základě dohody se zpracovatelem.
6.5. Zpracovatel má právo stanovit příplatek za provedení expresních služeb, to se vztahuje i na případy nedodání dokladů ve včasných termínech podle těchto OP, nekontaktnost objednatele a z toho plynoucí nutnost víceprací zpracovatele, a podobně.
6.6. Zpracovatel je oprávněn upravit výši sjednaných odměn bez dohody stran z důvodu inflace za podmínek dále uvedených:
a) Inflací se rozumí meziroční inflace měřená vzrůstem úhrnného indexu spotřebitelských cen zboží a služeb, kterou vyčísluje každým kalendářním rokem Český statistický úřad, za rok předcházející vyjádřená v procentech.
b) Vždy od 1. ledna kalendářního roku dále do budoucna je zpracovatel oprávněn zvýšit požadované odměny za poskytované služby z důvodů inflace, a to o tolik procent, kolik procent činila inflace v roce předcházejícím.
c) Odměny za poskytované služby zvýšené z důvodu inflace se považují za sjednané odměny podle smlouvy.
d) Zvýšil-li zpracovatel požadované odměny za poskytované služby z důvodů inflace a objednatel již splatné odměny podléhající tomuto zvýšení zaplatil, pak je objednatel povinen doplatek k již zaplaceným odměnám zpracovateli zaplatit v termínu nejblíže příště splatné odměny, pokud se strany nedohodnou jinak.
e) Zpracovatel je povinen své rozhodnutí o zvýšení požadovaných odměn z důvodu inflace objednateli písemně oznámit a eventuální doplatek řádně vyúčtovat.
f) Odmítne-li objednatel uhradit zpracovateli odměnu zvýšenou dle tohoto odstavce, je zpracovatel oprávněn považovat takové jednání objednatele za podstatné porušení smlouvy a zpracovateli vzniká právo od smlouvy písemně odstoupit.
6.7. Při uzavírání smlouvy a i v průběhu trvání platnosti smlouvy je zpracovatel oprávněn požadovat od objednatele přiměřenou zálohu. V případě, že objednatel zaplatit přiměřenou zálohu odmítne, je toto jednání objednatele chápáno jako podstatné porušení smlouvy a zpracovateli vzniká právo od smlouvy odstoupit.
6.8. Služby dle smlouvy jsou poskytovány nejčastěji dílčím plněním po jednom kalendářním měsíci, přičemž je možné fakturovat jednotlivé druhy poskytnutých služeb samostatně v návaznosti na datum uskutečnění zdanitelného plnění. Vyúčtování odměny zpracovatele za takto poskytnuté služby bude provedeno fakturou (daňovým dokladem), která bude vystavena a doručena objednateli.
6.9. Odměna za poskytnuté služby se považuje za uhrazenou dnem připsání poslední dlužné částky na účet zpracovatele, nebo složením hotovosti k rukám zpracovatele.
6.10. Nezaplatí-li objednatel včas odměnu za poskytnuté služby nebo bude-li v prodlení s jinými splatnými úhradami dle smlouvy, je zpracovatel oprávněn účtovat objednateli smluvní pokutu ve výši 0,2% z dlužné částky za každý započatý den prodlení a objednatel je povinen tuto vyúčtovanou smluvní pokutu uhradit.
6.11. Zpracovatel je oprávněn postoupit třetí straně splatné pohledávky vůči objednateli, který je v prodlení s úhradou odměn za poskytnuté služby, případně s úhradou dalších pohledávek dle smlouvy, a to za účelem jejich vymáhání.
7 Sankce a poplatky
7.1. V případě prodlení objednatele s úhradou za poskytnuté služby o 7 kalendářních dnů je zpracovatel oprávněn vystavit a zaslat objednateli 1. upomínku, která není zpoplatněna; objednatel je v ní však upozorněn, že 2. a každá další upomínka bude sankcionována dle platného ceníku. 2. a každou další upomínku je zpracovatel oprávněn vystavit vždy nejdříve 7 kalendářních dnů od poslední zaslané upomínky. Upomínky musí mít písemnou formu, lze je zaslat e-mailem, do datové schránky objednatele či prostřednictvím pošty.
7.2. V případě prodlení objednatele s dodáním požadovaných dokladů zažádá zpracovatel objednatele o dodání potřebných dokladů znovu s upozorněním, že příští a každé další upomínání dodání dokladů bude sankcionováno dle platného ceníku. Zpracovatel zasílá žádosti o dodání dokladů v závislosti na urgentnosti daného dokladu, a to e-mailem, prostřednictvím SMS či WhatsApp.
7.3. Pro případ ukončení smlouvy z důvodu podstatného porušení smlouvy, zejména podle ustanovení odst. 11.5. a 11.6., je zpracovatel oprávněn naúčtovat objednateli storno poplatek ve výši 1-2 měsíčních odměn.
8 Odpovědnost
8.1. Odpovědnost za škodu vzniklou v souvislosti s poskytováním služeb se sjednává tak, že zpracovatel odpovídá za škodu, kterou zavinil.
8.2. Zpracovatel odpovídá objednateli za správnost poskytnutých služeb (zpracovaného účetnictví, daňové evidence, mezd, přiznání k DPH a souvisejících hlášení, apod.) s výjimkou případů, kdy je nesprávnost poskytnutých služeb způsobena tím, že objednatel poskytne zpracovateli nepřesné, neúplné, nepravdivé nebo opožděné údaje, neodstraní nedostatky v dokladech a trvá na jejich zaúčtování, doplní nebo pozmění doklady po jejich zpracování, přes upozornění na možná rizika a různé možnosti výkladu právních předpisů trvá na zpracování dokladů způsobem, který není s právní úpravou plně v souladu.
8.3. Zpracovatel neodpovídá za škodu vzniklou tím, že objednatel nepředá zpracovateli podklady potřebné pro poskytnutí služeb dle smlouvy v dohodnutých termínech a dojde tak k opožděnému podání daňového přiznání, hlášení či opožděné platbě.
8.4. Zpracovatel neodpovídá objednateli za škodu způsobenou neplněním povinností třetích osob ze smluv, které jménem objednatele zpracovatel s těmito osobami uzavřel.
9 Ochrana osobních údajů
9.1. Objednatel jakožto správce osobních údajů deleguje za účelem plnění dle uzavřené smlouvy zpracování veškerých dodaných údajů na zpracovatele, který je zpracovatelem dodaných údajů.
9.2. Zpracovatel zpracovává osobní údaje pouze na základě doložených pokynů objednatele-správce. Objednatel-správce se přizváním zpracovatele nezbavuje odpovědnosti za zpracování osobních údajů.
9.3. Objednatel se zavazuje přijmout vhodná opatření, kterými zajistí bezpečnost přenosu údajů a dat od objednatele ke zpracovateli.
9.4. Zpracovatel se zavazuje zpracovávat veškeré osobní údaje objednatele-správce v souladu s požadavky nařízení o ochraně osobních údajů dle zákona 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění.
9.5 Více podrobností viz Zásady ochrany osobních údajů.
10 Reklamace, stížnosti a připomínky objednatele
10.1. Objednatel je oprávněn písemně reklamovat rozsah, kvalitu či zúčtovanou odměnu za službu (za písemnou formu se považuje také e-mailová komunikace).
10.2. Reklamaci je povinen objednatel podat neprodleně po zjištění neshody, nejpozději však v den splatnosti faktury.
10.3. Zpracovatel vyřídí reklamaci za služby, či vyúčtované odměny za služby bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 15 dnů ode dne doručení písemné reklamace.
11 Trvání a ukončení smlouvy
11.1. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou, pokud není ve smlouvě stanoveno jinak.
11.2. V průběhu prvních tří měsíců může být smlouva vypovězena bez výpovědní lhůty kteroukoliv ze stran na základě písemné výpovědi, která je účinná doručením druhé straně.
11.3. Po uplynutí tří měsíců lze smlouvu ukončit výpovědí s tříměsíční výpovědní lhůtou, která počíná běžet prvního dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla výpověď doručena. Výpověď může uplatnit kterákoli ze stran. Po dobu výpovědní lhůty se vzájemná práva a povinnosti řídí smlouvou a OP.
11.4. V případě vypovězení smlouvy dle předchozího odstavce je posledním měsícem, který se zpracovává, poslední měsíc výpovědní lhůty (např. pokud je dána výpověď v průběhu měsíce září, končí tříměsíční výpovědní lhůta posledním dnem měsíce prosince) a v rámci zabránění vzniku škod bezprostředně hrozících objednateli tedy zpracovatel poskytuje služby dle smlouvy i v měsíci následujícím, kdy však pouze zpracovává údaje předložené objednatelem vztahující se k poslednímu zpracovávanému měsíci. Za takto poskytnuté služby náleží poskytovateli odměna dle smlouvy.
11.5. V případě, že se objednatel dostane do prodlení s úhradou dvou odměn za poskytnuté služby dle smlouvy vyúčtovaných zpracovatelem, je zpracovatel oprávněn považovat takové jednání objednatele za podstatné porušení smlouvy a zpracovateli vzniká právo od smlouvy písemně odstoupit.
11.6. Poruší-li jedna ze stran prokazatelně smlouvu podstatným způsobem, dojde-li k narušení důvěry mezi zpracovatelem a objednatelem, nebo objednatel opakovaně neposkytne podklady či jinou potřebnou součinnost pro poskytování služeb dle smlouvy, vzniká druhé straně právo od smlouvy písemně odstoupit.
11.7. Objednatel je povinen poskytnout součinnost pro korektní ukončení spolupráce spočívající v uzavření účetních knih, vypracování závěrečné zprávy, nahrání dat, která jsou součástí předání a samotného fyzického předání dokladů, která jsou v dispozici zpracovatele. Dále je objednatel povinen k ukončení všech činností souvisejících s poskytovanou službou uhradit veškeré dlužné částky. Zpracovatel je povinen vrátit objednateli veškeré doklady, které od něj po dobu poskytování služby přijal, jinak ručí objednateli za škodu vzniklou objednateli zadržováním těchto dokladů. Doklady převezme objednatel ve stanoveném termínu a místě proti podpisu předávacího protokolu. Nepřevezme-li objednatel na základě výzvy doklady ve stanoveném termínu, je zpracovatel povinen tyto doklady odeslat nejpozději do tří měsíců od uplynutí termínu uvedeném ve výzvě zaslané objednateli na adresu objednatele uvedenou v obchodním rejstříku, přičemž je oprávněn za dobu uskladnění účtovat skladné dle platného ceníku.
12 Změna Smlouvy
12.1. Změna rozsahu nebo odměny za služby bude sjednána tak, že na základě písemné, nebo elektronické žádosti objednatele provede zpracovatel do patnácti dnů po uhrazení všech dosavadních finančních závazků ze strany objednatele návrh znění dodatku smlouvy a předloží jej objednateli k projednání a podpisu. Platnost dodatku začíná běžet dnem jeho podpisu oběma stranami. Do té doby probíhá činnost i fakturace v intencích původního znění smlouvy.
13 Změna platnosti obchodních podmínek
13.1. Zpracovatel má zájem na stálém zlepšování kvality služeb jím poskytovaných, a to v návaznosti na vývoj právního prostředí a také s ohledem na svou obchodní politiku, což může znamenat i potřebu změny těchto OP. Na potřebu změny OP upozorní objednatele vždy v dostatečném časovém předstihu a poskytne tak prostor pro jednání o změně OP.
13.2. Obchodní podmínky platí po celou dobu platnosti smluvního vztahu a případně i po jeho skončení, a to až do úplného vyřízení všech práv a nároků z něho plynoucích.
14 Společná a závěrečná ustanovení
14.1. Vzhledem ke skutečnosti, že zpracovatel není daňovým poradcem, nemůže objednatele zastupovat v řízení před správcem daně. Na základě žádosti objednatele však zpracovatel zprostředkuje objednateli možnost uzavřít s takovou osobou dohodu o zastupování v řízení před správcem daně.
14.2. V případě zjištění chyby a uložení sankce objednateli ze strany kontrolních orgánů za účetní období, kdy účetní služby poskytoval zpracovatel (zpracování účetnictví, daňové evidence, mezd, přiznání k DPH apod.) dle smlouvy, se obě strany sejdou a poskytnou si vzájemnou součinnost nutnou pro minimalizaci vzniklé škody. Pro potřeby případného řešení škod objednatel zprošťuje zpracovatele mlčenlivosti.
14.3. Je-li některé ustanovení OP neplatné, odporovatelné nebo nevynutitelné, či stane-li se takovým v budoucnu, nedotýká se to platnosti, případně vynutitelnosti ustanovení ostatních, pokud z povahy, nebo obsahu anebo z okolností, pro něž bylo takové ustanovení vytvořeno, nevyplývá, že tuto část nelze od ostatního obsahu smlouvy či OP oddělit. Strany pro tento případ souhlasí s tím, že vadné ustanovení nahradí ustanovením bezvadným, které bude v nejvyšší možné míře odpovídat obsahu a účelu ustanovení vadného.
14.4. Jestliže smlouva či OP stanoví některé ze stran povinnost písemného úkonu, je takováto povinnost splněna osobním doručením tohoto úkonu oproti podpisu druhého účastníka anebo jeho zasláním ve formě doporučeného dopisu na adresu druhého účastníka uvedenou v záhlaví smlouvy, pokud není výše uvedeno jinak. Nebude-li možno takový dopis doručit, považuje se za den jeho doručení pátý den po podání dopisu na poštu k doporučenému odeslání na adresu účastníka uvedenou v záhlaví smlouvy či v obchodním nebo jiném veřejném rejstříku.
14.5. V případě, že by se smlouva a OP dostaly do vzájemného rozporu, platí pořadí závaznosti: smlouva, OP.
14.6. Tyto OP nabývají účinnosti dnem 1. ledna 2020 a pozbývají účinnosti okamžikem nabytí účinnosti pozdějších obchodních podmínek.
V Dobré Vodě u Českých Budějovic dne 1. 10. 2019